21 mai 2007

Ce trebuie sa stie un copil


A existat o dezbatere pe tema Cele mai importante trei lucruri care ar trebuie sa le stie si sa le invete un copil. Sunt foarte multe raspunsuri si pareri. Mi s-au parut interesante si am zis sa postez si eu o parte din ele. Puteti sa meditati asupra primelor trei.

Sa creada si sa-L iubeasca pe Dumnezeu.
Sa se iubeasca pe sine insusi.
Sa iubeasca familia care il creste, societatea in care traieste, si aerul pe care il respira.
Sa iubeasca libertatea, a lui si a celorlalti.
Sa fie independent.
Sa gandeasca diferit fata de ceilalti, dar sa respecte opiniile fiecaruia.
Respect pentru cei din jur.
Respect pentru natura.
Ca e important sa invete, de ce si mai ales cum sa o faca.
Sa infrunte viata cu capul sus.
Sa nu uite ca nu e singur.
Sa fie optimist.
Viata este o oportunitate, nu o lupta.
Sa spuna intotdeauna adevarul.
Sa stie ca viata e un continuu rezultat al actiunilor sale.
Sa fie curiosi.
Sa fie tristi, ca sa observe ce inseamna fericirea.
Sa resprecte istoria, stramosii si lucrurile care il preced.
Sa fie liber sa aleaga folosindu-si ratiunea.
Sa fie curat (in sensul cel mai larg al cuvantului).
Sa faca sport.
Sa realizeze ca el e singurul caruia ii pasa cu adevarat CUM este.
Sa isi imagineze.
Sa creeze.
Sa stie ca este unic si important.
Ca este iubit.
Ca trebuie sa creasca frumos.
Sa fie multumit cu ceea ce are.
Etc.
Dupa ce le-am postat si le-am recitit mi-am dat seama ca cele mai importante trei lucruri care trebuie sa le stie si sa le invete un copil sunt cele mai importante pe care ar trebui sa le stie / invete un om in general.

2 comenturi:

Anonim spunea...

Super!

Anonim spunea...

frumos :)